Monday 7 July 2014

Semua kita layak untuk peluang ke Dua

Bismillahirrahmaanirraheem.

Assalamaulaykum wbt.

 
07/07/2014- Ramadhan Ke10

Permulaan yang belum biasa aku lakukan ..

Berusaha berjinak dalam wadah penulisan.. tidak semudah apa yang aku sangkakan.. mindaku ligat berputar memikiran masalah umat.. sedang aku juga umat yang perlu di bantu.. :')

Mungkin mereka mereka yang belum mengertikan akan maksud hati ini boleh saja terjun pada satu kesimpulan yang amat jauh dari niat asal kita..

tarbiyah bermula dari zaman sekolah menengah.. mendengar kata naqibah pertama ku..

“ Kekuatan tidak Dari kemampuan Fizikal , tetapi datang dari Semangat yang tidak pernah Mengalah"


Alhamdulillah dimudahkan jalan buatku oleh Allah...  Aku menyambung pelajaran ku jauh dari kampung halaman ku.. telah aku tanamkan niat ku sekukuhnya akan aku tinggalkan zaman silam ku yang sudah buat Manusia Mulia menangis andai dia melihat ku terus berkeadaan seperti itu seperti suatu ketika dahulu.. 


Bermula perjalanan hijrah ku mencari Tuhan.. untuk jatuh cinta sekali lagi.. membalas cinta Nya yang sudah lama mengetuk dinding hati.. terlalu sombong diri ini dulu sehingga tidak melihat yang jelas di hadapan..


Setiap Nafas ini,... 
Setiap anggota badan yang sempurna diciptakan untuk beribadat padaNya...

Boleh terlupa aku untuk tunduk sujud Syukur untuk Ehsannya Dia..

sedangkan kita tidak pernah sedetik pun terlupa untuk bernafas.. 

Untuk menggunakan jasad yang di pinjamkan..


Semuanya datang dariNya,.. balikkan syukur mu padaNya.. 


CINTA-Nya terlalu besar buat kita... tidak pernah Dia meminta Cinta yang lebih Besar dari kita Kecuali 

Rasa Syukur yang tidak bertepi.


Sekarang sudah Masa untuk kita mulakan ambil peluang ke Dua... kerana peluang keTIGA itu mungkin bukan milik kita,,,,


Semoga Ramadhan kali ini akan lebih mendekatkan kita pada Surat CintaNYA yang sudah berhabuk di Rak buku Hiasan rumah..



Dan Ibrahim mewasiatkan ucapan itu kepada anak-anaknya, demikian pula Ya'kub. "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama ini untukmu, maka janganlah kamu mati kecuali dalam keadaan muslim"
(2: 132)


Allahu rabbi.. :')

1 comment: